INDICACIONS PER A LA DOCÈNCIA HÍBRIDA 1r i 2n CURS
Descarregar PdfA partir de divendres 12 de març passem a oferir docència híbrida combinant la modalitat presencial i la virtual per als estudiants de primer i de segon. Per tant, i només per a aquests estudiants, tornem a la modalitat híbrida tal com va quedar planificada al setembre.
Us faig un resum dels punts més importants sobre planificació i protocol:
- Si encara teniu la informació sobre la modalitat híbrida a la guia docent, perfecte. Si no, s’hauria d’introduir la planificació híbrida a la guia. En qualsevol cas, caldria indicar quins canvis hi hauria en cas d’haver de tornar al format virtual.
- Tot el professorat de primer ha de fer docència en modalitat híbrida. No pot triar continuar fent-la en format virtual.
- Només estaran exempts de fer classe presencial els professors que tinguin permís explícit de personal/Vicerectorat d’ordenació acadèmica per raons de salut, familiars, etc. Si us plau, poseu-vos en contacte amb personal i amb el Vicerectorat d’ordenació acadèmica si heu de demanar aquesta excepció. Un cop concedida, comuniqueu-nos-ho per tal de poder incloure aquesta informació a l’UXXI i/o prendre les mesures de planificació que calguin.
- Acceptarem com a excepció des de la Facultat, aquells professors associats que s’hagin contractat per tal de fer docència al segon semestre i que tenen horaris externs que són incompatibles amb les hores presencials tal com estan programades.
- En aquests dos casos, els estudiants que tenen classe presencial abans i/o després i que no tenen temps de tornar a casa, es podran quedar a l’aula assignada i, o bé seguir la classe de forma síncrona des dels seus portàtils, mòbils, tablets, etc., o el professorat els hauria de preparar material per treballar a l’aula pel seu compte. En aquests casos, seria convenient que els estudiants no sortissin de l’aula assignada per evitar la mobilitat per la casa.
- El professorat ha de seguir els horaris i la planificació establerta. No pot canviar dies, hores (i modalitat) pel seu compte i de forma no justificada. Si, per alguna raó justificada, ha de fer algun canvi, s’ha de posar en contacte amb el Toni López per demanar els canvis pertinents i entrar la informació a l’UXXI.
- Fetes les comprovacions pertinents, el Toni López em confirma que no hi ha cap grup de primer que necessiti desdoblar ja que tots tenen aules amb els aforaments necessaris.
- Els estudiants d’altres cursos que tinguin assignatures de primer i/o segon han d’assistir a classe i fer les classes d’aquestes assignatures en format híbrid igual que els estudiants de primer i segon curs. En cas de tenir assignatures virtuals després de la presencial i no tenir temps d’anar a casa, podran anar a les aules de reforç per tal de fer el seguiment de les virtuals des d’allí.
- En els casos que els estudiants no puguin assistir a classe per problemes d’allotjament, transport, salut, confinament, etc. ho hauran de comunicar al professor amb un correu raonat i aportar els justificants que li demani el professor. En aquests casos, el professor haurà de retransmetre la classe de forma síncrona, enregistrar-la o preparar material alternatiu.
- Les aules estan preparades amb els espais on han de seure els estudiants marcats amb un gomet verd. A més a més, els seients estan numerats. També tenen codi QR. Els estudiants han de fer anar el codi QR i entrar les seves dades per tal de tenir control de l’aforament.
- Si us plau esteu pendents de qualsevol comunicat de l’equip de govern sobre canvies en les mesures i protocols d’actuació.
- Recordeu que hem d’anar sempre amb mascareta dins de l’aula.
- No es pot beure o menjar a l’aula.
- Cal fer anar el gel situat als passadissos per netejar-se les mans abans d’entrar a l’aula.
- A consergeria, podem recollir el guix. A l’aula no n’hi ha
- Les aules tenen desinfectant i paper i ens haurem de netejar taula i equip informàtic a l'entrar. Teclats, comandaments, etc, estan coberts de paper film per tal de facilitar la neteja. Si els estudiants han de sortir de l’aula per assistir a una altra assignatura, han de netejar la seva taula i cadira amb el desinfectant i paper de l’aula abans de marxar.
- Cal obrir finestres i/o portes periòdicament per tal de ventilar l’espai.
- Com ja sabeu, hi ha habilitat un ‘plató’ des d’on poder fer enregistraments, en cas de voler preparar material enregistrat per a les sessions virtuals.
- En cas d’haver d’oferir la classe presencial per streaming o enregistrar-la per als estudiants que no poden assistir a l’aula, s’ha de fer anar l’eina de videoconferència (VC) del campus. Per tant, vol dir que, si no tenim micròfon sense fil, hem d’estar davant de l’ordinador i, si volem projectar documents, fer un ‘compartir documents’ també amb l’eina de VC del campus. També vol dir que hem de tenir el micro posat. Els de l’aula ens senten ‘físicament’ i els de casa ens senten des del micro.
- En cas d’haver de fer classe per streaming i no tenir micròfon, tenim els portàtils de reforç que porten micro i càmera incorporats. Recordeu que, en aquest cas, haureu de connectar el portàtil al so i al projector de l’aula. Per reservar portàtils, heu de fer la petició a Secretaria del Deganat.
- Si veieu que necessiteu algun altre tipus de micro o equipament a l’aula, escriviu a Secretaria de Deganat i ho estudiarem. Recordeu que tenim una situació econòmica molt precària (agreujada per la situació de pandèmia) i per això hem hagut d’aplicar solucions molt bàsiques amb els recursos que tenim.
- Si us plau, tingueu en compte que a la formació que ens varen fer sobre ensenyament virtual ens van recomanar evitar fer VC però entenem que és una opció i que, de fet, els estudiants la valoren positivament. Dit això, també cal explicar als estudiants que la docència virtual no equival a fer classe remotament. És una opció, però també ho és fer tasques molt més centrades en l’auto-aprenentatge. Sigui com sigui, la forma d’impartir docència en els dos formats ha de constar a la guia docent.
- Hi ha aules en les que els estudiants estan a menys d’1.5 de distància i, per tant, s’ha de portar un registre rigorós dels estudiants. Us recordo les aules on passa: 0.10B, 1.03, 2.13 i Sala d’Actes.
- Hi ha aules de reforç: 1.32A, 1.32B, 1.33A i 1.33B. No són sales d’estudi. Són per activitats docents. Es prioritzarà l’ús per a estudiants que tenen classes presencials i virtuals el mateix dia i han d’anar a algun espai a seguir la classe virtual connectats des dels seus portàtils, tablets o mòbils.
- En cas que els estudiants necessitin portàtils, tablets o accés a internet, es poden posar en contacte amb la Vicerectora d’estudiants ja que em consta que tenen previstes ajudes.