Reinventar el periodisme en temps de pandèmia, a la Setmana de la Comunicació
Entre els ponents Jordi Basté, Mònica Planas i Bruno Oro
Descarregar PdfCom s'han reinventat el periodisme i altres projectes de comunicació durant la pandèmia de la COVID-19, és el fil conductor de la 18a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) que se celebra del 19 al 22 d'abril propers organitzada per alumnat de 3r curs del grau de Periodisme i comunicació Audiovisuals. Aquí podeu veure el programa dels actes:
http://www.setmanadelacomunicacio.udl.cat
"Decretat l’estat de creativitat" és el títol triat per aquest edició que serà semipresencial, després que l'anterior Setmana es fes en format virtual a causa de l'estat d'alarma. Les ponents i els ponents abordaran, des de les seues respectives experiències professionals, les dificultats i les adaptacions per crear continguts en un context d’emergència sanitària.
Les xerrades programades, que encetarà per videoconferència la periodista i crítica de televisió Mònica Planas amb La televisió en temps de pandèmia, tindran lloc a la Sala d'actes de la Facultat de Lletres (l'edifici del Rectorat), amb aforament limitat a l'alumnat del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals i seguint totes les mesures de seguretat que marca el PROCICAT.
Les sessions es retransmetran en directe pel canal Twitch de la Setmana i se'n farà el seguiment al web i xarxes socials de la Setmana, al podcast Setcomunica i al butlletí electrònic, a més del Tik Tok, que serà la novetat d'enguany.
Dilluns 19 també intervindrà a la Setmana de manera presencial el documentalista, director de cinema, cantant de trap i dramaturg, Fèlix Colomer, que parlarà de la seua sèrie documental Vitals. Filmada a l'Hospital Taulí de Sabadell durant la primera onada de la pandèmia es va estrenar al febrer a HBO.
Dimarts serà el torn de l'autor de còmics, David Ramírez, i la influencer, Maria Costa de Travy. El primer presentarà COnviVIenDO 19 días, el còmic que l'autor va publicar parcialment a les xarxes socials on narra com va canviar la seua vida quan el seu marit va contraure la COVID-19; mentre que Costa de Travy parlarà sobre influencers i estratègies de social media.
L'actor, imitador i cantant Bruno Oro oferirà dimecres una ponència titulada Reinventar-se o morir, a la qual seguirà la taula rodona Esports en pandèmia, on participaran els periodistes lleidatans, José Carlos Monge, Eva Cortijo, Albert Escuer i Sergi Guiu.
La 18a Setmana de la Comunicació de la UdL es tanca amb dos xerrades. Producir en tiempos de incertidumbre. Retos y oportunidades, a càrrec d'Iván Miñambres productor audiovisual i fundador d'UniKo, estudi creatiu especialitzat en publicitat i animació; i Sol com un Mussol, amb el periodista, Jordi Basté, director i presentador del programa matinal El món a RAC 1, que farà la seua intervenció per videoconferència.
L'edició d'enguany de la Setmana compta amb el suport dels vicerectorats de Cultura i Extensió Universitària i d’Estudiants i Ocupabilitat, el Consell Social, la Facultat de Lletres, Animac i del col·lectiu Baf Guerilla.