Opening hours for the public
- Morning: Monday to Friday from 9.30 am to 2.00 pm.
- Afternoon: Tuesday from 3.30 pm to 5.30 pm. With no attention to the public in the afternoons from June 1 to September 15, nor in the non-school periods of Easter and Christmas.
Closed:
- Summer holidays: from 3 to 26 August 2019, both inclusive.
- Christmas holidays: from 21 December 2019 to 6 January 2020, both inclusive.
- Easter holidays: from 15 to 22 April 2019.
Location and contact
Postal address:
Faculty of Arts
Negociat Acadèmic - Office 0.27
973 70 21 08
Pl. Víctor Siurana, 1
25003 Lleida
Email: letters.secretariacentre@udl.cat
ADMINISTRATION (NEGOCIAT ACADÈMIC)
Resolution of those admitted to the master (2020-21)
Atenció: tots els tràmits a excepció del trasllat d'expedient acadèmic, el reconeixement de crèdits, la modalitat d'estudi a temps parcial i la modificació de la sol·licitud de matrícula es farán mitjançant la seu electrònica de la Universitat de Lleida
Aquest tràmit permet sol·licitar, als estudiants i estudiantes de la Universitat, el certificat acadèmic oficial d'un determinat estudi.
La sol·licitud consta de 5 fases:
1) Identificació de l'estudiant o estudianta.
2) Selecció de l'estudi del qual es vol obtenir el certificat acdèmic oficial.
3) Informar el formulari de sol·licitud i selecció de possibles deduccions.
4) Pagament online amb targeta VISA.
5) Lliurament del document electrònic via notificació o recollida en la secretaria acadèmica corresponent del document en paper.
Inicieu la sol·licitud del vostre certificat acadèmic oficial.
1r Termini 2n Termini
Del 3 al 17 de setembre de 2020 Del 23 al 30 d’abril de 2021
¿Quina documentació he de presentar?
- Model de Sol·licitud:Reconeixements de crèdits LLETRES (entre estudis cursats en centres propis a la UdL)
- Model de Sol·licitud:Reconeixements de crèdits ALUMNES EXTERNS A LA UdL (estudiants amb estudis previs d'una altra universitat)
- Certificat acadèmic personal. No envieu l'original, sempre còpia compulsada. Si els estudis s’han cursat a la Universitat de Lleida no cal presentar aquesta certificació, ja que la Secretaria del centre l’adjuntarà a la sol·licitud de reconeixement de crèdits.
- Fotocòpia segellada per la universitat o facultat d'orígen del pla d’estudis.
- Fotocòpia segellada per la universitat o facultat d'orígen dels programes de les assignatures superades.
Tant el certificat, com el pla d'estudis o el pograma de les assignatures es poden enviar per correu electrònic sempre i quan estiguin signats i/o compulsats de manera electrònica.
¿On s'ha de presentar?
A la Secretaria Acadèmica (Negociat Acadèmic) de la Facultat de Lletres.
¿Pot portar algú altre la meva documentació?
Sí, i no cal autorització.
¿Com puc tramitar la documentació?
Si ja ets alumne de la UdL: ho has de fer mitjançant la seu electrònica. Emplenes la sol·licitud i adjuntes (on indica "Adjuntar 8MB) la documentació.
Si no ets alumne de la UdL: ho pots enviar per correu electrònic sempre i quan tota la documentació estigui compulsada o signada de forma electrònica. Si no es aixì l'hauràs d'enviar per correu postal.
¿He de fer algun pagament?
- Per sol·licitar el reconeixement de crèdits s'ha d'abonar una taxa de reconeixement que ve establerta al Decret de Preus de la Generalitat cada curs i que us enviaran des de la Secretaria Acadèmica un cop envieu la sol·licitud. El pagament de la taxa s'ha de fer en els cinc dies hàbils posteriors al seu enviament.
- Un cop estigui resolt el reconeixment, l'estudiant abonarà el 15% del preu del crèdit per cada assignatura reconeguda.
¿I si els crèdits que vull reconèixer s'un d'una titulació d'un altre país?
Els documents expedits a l’estranger han de ser oficials, originals expedits per les autoritats competents, i han d’estar legalitzats per via diplomàtica. Aquest tràmit s’efectua necessàriament en cada un dels organismes següents i per l’ordre que s’indica:
1. Ministeri d’Educació del país d’origen, per a títols i certificacions d’estudis, i, per a certificats de naixement i nacionalitat, el ministeri corresponent.
2. Ministeri d'Afers Estrangers del país on s’han expedit els documents.
3. Representació diplomàtica o consular d'Espanya en el país de procedència dels documents.
Tots els documents que expedeixen les autoritats diplomàtiques o consulars d’un altre país a Espanya han de ser legalitzats pel Ministeri d'Afers Estrangers espanyol.
Per a la legalització dels documents procedents dels països signataris del Conveni de l'Haia, de 5 d’octubre, els requisits establerts anteriorment es substitueixen per la postil·la fixada en el mateix document per l’autoritat competent de l’estat de què dimani el document.
No s’exigeix la legalització de la documentació dels països que conformen la Unió Europea, sempre que no hi hagi dubtes sobre l’autenticitat i la legitimitat, ni sobre el seu caràcter oficial.
Els documents esmentats han d’anar acompanyats de la traducció oficial a l’espanyol:
- Per qualsevol representació diplomàtica o consular d’Espanya a l’estranger.
- Per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país de què és súbdita la persona sol·licitant o, si s’escau, del de procedència del document.
- Per traductors jurats degudament autoritzats o inscrits a Espanya.
En principi, no cal aportar la traducció oficial dels programes de les assignatures, sempre que això no n’impedeixi una valoració adequada.
Trasllat d'Expedient d'Entrada
Termini: del 15 al 25 de maig de 2020
Documentació a presentar a la secretaria del centre:
- Sol·licitud de trasllat (estudiants amb estudis previs d'una altra universitat)
- Sol·licitud de trasllat (entre estudis cursats en centres propis a la UdL)
- Certificat acadèmic personal. Si és alumne de la UdL n'hi ha prou amb una còpia de l'expedient.
- Fotocòpia segellada per la facultat o universitat d'orígen del pla d'estudis.
- Fotocòpia segellada per la facultat o universitat d'orígen dels programes de les assignatures superades.
- Original i còpia del DNI, per a l'estudiant espanyol; o del document acreditatiu de la nacionalitat i de la identitat, per a l'estudiantat de la Unió Europea, o del passaport, per a l'estudiantat d'altres països (únicament si no esté una amtrícula a la UdL).
Trasllat d'Expedient de sortida
Termini: Es poden presentar en qualsevol moment durant el curs acadèmic
Documentació a presentar a la secretaria del centre:
- Sol·licitud de trasllat de sortida Facultat de LLETRES
- Justificant d'accés a la universitat de destí, ja sigui la carta d'admissió o una còpia de la matrícula.
Un cop presenteu aquesta documentació la Secretaria Acadèmica de la Facultat de Lletres us expedirà la taxa de trasllat (establerta cada curs al Decret de Preus de la Generalitat) i que, un cop abonada, haureu d'enviar còpia a la universitat de destí.
1- Amb caràcter general els estudiants són considerats a temps complet.
2- La condició d'estudiant a temps parcial s'ha de sol·licitar a la degana de la Facultat de Lletres.
3- El termini per solicitar la modalitat a temps parcial és durant el periode ordinari de matrícula, per al curs 19-20 és fins el 9 de setembre
4- El model de sol·licitud el podeu descarregar AQUÍ. La instància l'heu de presentar mitjançant la seu electrònica de la Universitat de Lleida i heu d'aportar la documentació que justifiqui que no es pot dedicar plenament a l'estudi universitari. Si el motiu és laboral heu de presentar:
- Certificat de l'empresa on treballeu i un informe de la vida laboral, expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social o un òrgan competent.
- En el cas de treballadors autònoms: còpia dels impostos o la llicència fiscal en lloc de la certificació de l'empresa.
La instància ha d'anar acompañada de la documentació justificativa, ambdós documents via seu electrònica.
INSTRUCCIONS:
- Descarregueu-vos i guardeu la sol·licitud.
- Ompliu el formulari i guardeu els canvis. Adjunteu al formulari els documents requerits.
- Seguiu l'enllaç cap a la Seu Electrònica que trobareu en la part superior de la sol·licitud.
- Adjunteu el vostre formulari a la instància (només es podran adjuntar sol·licituds que prèviament estiguin autoritzades)
Trobareu tota la informació referent a la modalitat a temps parcial a la Normativa de Permanència de la Universitat de Lleida per a Graus i Màsters.
La Matèria Transversal és una assignatura optativa de 6 crèdits ECTS. Aquest assignatura NO la podeu matricular, és una assignatura que la Secretaria Acadèmica de la Facultat us reconeixerà si, en els terminis establerts, presenteu els certificats corresponents a cursos aprovats pel Consell de Govern com a Matèria Transversal. Així mateix també es poden reconèixer les tasques de representació estudiantil. Cada curs podeu reconèixer els crèdits que aneu fent de Matèria Transversal. En el moment en que compteu amb 6 crèdits se us reconeixerà l'assignatura optativa i us apareixerà a l'expedient acadèmic de la vostra titulació.
¿Quin termini tinc per reconèixer els cursos de Matèria Transversal?
1r termini: del 20 al 30 de novembre de 2020
2n termini: del 15 al 26 de març de 2021
Si no disposeu dels certificats dels cursos corresponents en aquests terminis i heu de finalitzar els estudis, el Negociat Acadèmic us tramitarà el reconeixement fora de termini.
¿Quina documentació he d'aportar?
1- Sol·licitud de reconeixement de matèria tranversal
2- Original i còpia dels cursos.
En el cas d'alumnes que han fet tasques de representació de l'estudiantat (delegats de classe, Claustre, Consell de Govern, etc.) Heu de fer el següent:
1- Demanar al Consell de l'Estudiantat de la Facultat de Lletres que us certifiqui la tasca.
2- Porteu el document que us han emès al Vicerectorat d'Estudiantat i aquest generarà un certificat que és el que podeu portar a la Secretaria Acadèmica del centre per a reconèixer com a crèdits de Matèria Transversal.
¿On he de portar la documentació?
Al Negociat Acadèmic de la Facultat de Lletres.
Edifici del Rectorat, despatx 0.27 dins l'horari establert.
¿Em pot fer algú altre aquest tràmit?
Sí, i no cal autorització.
¿He d'abonar alguna taxa?
En el moment de fer la sol·licitud, no. Ara bé, per cada crèdit que se us reconegui haureu d'abonar un 15% del preu del crèdit ECTS establert pel Decret de Preus de la Generalitat per aquell curs.
¿Quins cursos son susceptibles de reconeixement?
Només ho seran aquells que estiguin aprovats com a Matèria Transversal pel Consell de Govern de la UdL i les tasques de representació d'estudiantat que determina el Vicerectorat d'Estudiants.
AQUÍ trobareu tota la oferta de cursos susceptibles de se reconeguts com a matèria transversal.
Matricula Primer curs:
Primera Assignació | del 15 al 18 de juliol de 2019 |
Altres Assignacions | del 25 al 29 de juliol de 2019 |
|
Matricula resta cursos:
Estudiants Erasmus (Mobilitat Sortida) | del 23 al 24 de juliol de 2019 |
Estudiants segon curs i posteriors | del 5 al 8 de setembre de 2019 |
Modificacions de matricula:
dies 19 i 20 de setembre de 2019 |
dies 2 i 3 d'octubre de 2019 |
Important: Fora del termini de Modificació de matrícula NO es retornarà l'import parcial de la matrícula si no és per alguna de les causes indicades al punt 6.1.2 de la Normativa Acadèmica per a Graus i Màsters 19/20 |
Per més informació podeu accedir al següent enllaç:
Anul·lació Matricula: fins al 16 de desembre del 2018
Renúncia d'Assignatures:
Assignatures primer Semestre | fins al 4 de novembre de 2019 |
Assignatures Segon Semestre | fins al 9 de març de 2020 |
Convocatòria extraordinària per Acabament d'estudis: del 6 al 10 de setembre de 2019
Modalitat a Temps Parcial: Dins el periode ordinari de matrícula, fins el 9 de setembre
Sol·licitud Avaluació per compensació per finalització d'estudis:
Cal presentar la sol·licitud a la secretaria del centre a partir dels 7 dies hàbils des de el tancament de l'acta. Model sol·licitud
Reconeixement de crèdits per matèria transversal:
Primer Semestre | del 19 al 30 de novembre de 2019 |
Segon Semestre | del 12 al 23 de març de 2020 |
SOL·LICITUDS QUE S'HAN DE PRESENTAR PRESENCIALMENT A LA SECRETARIA DEL CENTRE
ATENCIÓ: Les sol·licituds següents no poden presentar-se a través de la Seu Eectrònica i cal fer-ho directament a la secretaria del centre que correspongui:
- Modalitat d'estudi a temps parcial
- Trasllat d'expedient (estudiants amb estudis previs d'una altra universitat)
- Reconeixements de crèdits (estudiants amb estudis previs d'una altra universitat)
- M3 - Modificació de sol·licitud de matrícula (curs 2018-19)
- Sol·licitud d'Avaluació per compensació per finalització d'estudis
SOL·LICITUDS QUE S'HAN DE PRESENTAR MITJANÇANT LA SEU ELECTRÒNICA
Trobareu els diferents models de sol·licitud fent clic aquí. Us heu de dirigir a l'aparat SOL·LICITUDS ELECTRÒNIQUES-CENTRES PROPIS i desprès a Facultat de Lletres
INSTRUCCIONS:
- Descarregueu-vos i guardeu la sol·licitud que correspogui del vostre centre.
- Ompliu el formulari i guardeu els canvis. Si cal, adjunteu al formulari els documents requerits.
- Seguiu l'enllaç cap a la Seu Electrònica que trobareu en la part superior de la sol·licitud.
- Adjunteu el vostre formulari a la instància genèrica (només es podran adjuntar sol·licituds que prèviament estiguin autoritzades).
* Els estudiants externs que vulguin sol·licitar un trasllat d'expedient cap a una titulació de la UdL no podran fer ús de la Seu Electrònica i hauran de presentar la sol·licitud en el centre que correpongui.
Nota: depenent del navegador que utilitzeu podreu omplir directament els formularis o haureu d'utilitzar un visor diferent per poder omplir-lo.
M1 - Anul·lació de matrícula - termini finalitzat
M2 - Correcció de dades personals i bancàries
M3 - Modificació de sol·licitud de matrícula
Sol·licitud de trasllat LLETRES (entre estudis cursats en centres propis a la UdL)
Reconeixements de crèdits LLETRES (entre estudis cursats en centres propis a la UdL)
Sol·licitud de simultaneïtat d'estudis
Sol·licitud d'avançament de convocatòria per acabament d'estudis
DOCUMENTS DE LA FACULTAT
- Normativa de la Facultat de Lletres
- Normativa de Treball Final de Grau (TG)
- Normativa d'avaluació per compensació de la Facultat de Lletres
- Normativa d'avaluació alternativa (única) de la Facultat de Lletres
- Normativa per al reconeixement de les Pràctiques Acadèmiques Externes de la Facultat de Lletres
Podeu consultar les diferents normatives acadèmiques de la UdL fent clic aquí.
Paco Hernández - Cap del Negociat
Telèfon 973703167
Ana M. Mayoral - Administrativa
Telèfon 973702108
Toni López Carbajo - Planificador Docent
Telèfon 973702147